Assalamualaikum....kabare ......

SELAMAT DATANG KE LAMAN BLOG CIKGU ANAIZ

Saturday, April 10, 2010

Aku , Blog & ............

Aku tak pernah belajar membina blog secara formal. Tidak pernah menghadiri kursus atau bengkel membina blog. Aku mula berjinak2 dengan blog atas dasar suka2 je. Ketika itu blogspot belum popular lagi. Pada masa itu kebanyakan blogger menggunakan wordprees sebagai medan untuk membina blog. Para blogger mula meminati dan mula beralih ke blogspot sekitar pertengahan tahun 2007 sesudah ia diambil alih sepenuhnya oleh Google.

Ketika diminta untuk menjadi penceramah untuk Kursus Membina Portal Sekolah (menggunakan blogspot) oleh Tn Haji Ghazali (Pegawai Teknologi Pendidikan) aku jadi kaget sebentar. Dari mana beliau tahu aku membina blog. Aku jenis orang yang tidak suka untuk meng'expose'kan diri sendiri. Sebab itulah setiap blog yang aku bina dan bangunkan tidak pernah ku paparkan namaku....gambar...hehe....jauh sekali. Aku sekadar menggunakan nama pena ANAIZ. Ramai yang tertanya2 mengapakah aku menggunakan nama ANAIZ. Biarlah ku jelaskan. ANAIZ sebenarnya gabungan namaku, isteri dan 3 orang anak kesayanganku. A untuk namaku, N untuk nama isteriku, AIZ adalah gabungan nama 3 orang anak kesayanganku...Alif....Izzat...dan Zaqwan.... Dari mana beliau tahu........... ??

Walaupun begitu......aku sahut cabarannya.......Niatku cuma satu, aku ingin kongsikan ilmu yg sedikit ini kepada org lain. Sebenarnya sebelum ni pun aku sering memberi ceramah tentang membina dan mengurus blog. Aku juga pernah menyampaikan ceramah membuat dan menyunting rakaman video serta beberapa perkara lain yang berkaitan ict. Tapi itu semua ku lakukan secara dalaman sahaja. Jaguh kampung...hak2....

bersambung....

Selama 4 hari berkampung di PKG Sabak, aku sedaya upaya berkongsi apa yang aku tahu untuk menyempurnakan tugasan yang diamanahkan. Alhamdulillah, dengan kerjasama semua pihak, Kursus Membina Portal Sekolah (kumpulan 1 dan kumpulan 2) dapat disempurnakan dengan jayanya. Terima kasih kepada peserta kursus, terima kasih kepada rakan-rakan penceramah , terima kasih kepada semua Pegawai Teknologi Pendidikan seluruh Sabak Bernam dan terima kasih yang tidak terhingga kepada Tuan Haji Ghazali ( Ketua Pegawai Teknologi Pendidikan, Sabak Bernam) kerana memberi kepercayaan kepada ku untuk menjadi penceramah dalam kursus tersebut. Mohon maaf di atas segala kekurangan. Kepada rakan-rakan blogger, diucapkan selamat berblog.


1 comments:

sonata anak kancil said...

salam kenal...ziarah sini...mana yang tatau nak tumpang belajar kat sini!

Bersama Cikgu Anaiz © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute