Assalamualaikum....kabare ......

SELAMAT DATANG KE LAMAN BLOG CIKGU ANAIZ

Thursday, February 4, 2010

Badai Melanda Lagi.......












Tadi, ketika waktu senggang sekitar jam 12.00 t/hari....sedang aku melepaskan lelah.. aku menerima panggilan daripada ssahabatku Sabri (Abuya). Entah mana yang Abu dan mana yang Ya, aku pun tak tahu. Tapi itulah gelaran yang kami berikan kepadanya ketika di MPTAA. Sebagai kepala reunion ini, beliau menyuarakan kegelisahannya tentang 'reunion' yang di jadualkan berlangsung pada bulan Mac nanti. Sebelum ini, reunion tu dah pun dengan terpaksanya ditangguhkan kerana adanya 'ribut' badai yang melanda di peraian Kampuchea. Menurutnya kali ini ' ribut' telah membadai di peraian Papua New Guinea pula.

Aku sebenarnya sedia maklum tentang perkara ini. Bukan mudah untuk organise benda reunion ni. Tambahan pula masing-masing ada komitmen dan prioriti terhadap tugas dan tanggungjawab. Kadang-kadang aku rasa kesian pula bila mengenangkan Abuya terpaksa melakukan itu dan ini demi merealisasikan reunion ini. Tidak jemu-jemu menghubungi kawan-kawan bertanyakan pendapat , survey tempat yang sesuai, booking hotel (kalau jadilah)......aahhhh.....peritnya. Aku sekadar membantu mempromosi re-union melalui blog ini. Itupun cuma beberapa kerat jer ex-MPTAA yang sudi menjenguk. Kecewa??? tidak juga. Aku sekadar membantu....full stop. Untuk sahabatku Sabri, jangan hatimu gundah gulana. Kita telah usahakannya sedaya mungkin yang boleh...namun ketentuan bukan di tangan kita.

Menurut ramalan cuaca, aku sendiri pun akan membadai pada Mac ini...ahak..ahak.....Bukan ku sengajakan.... tapi aku pun macam korang jugak...wakakakaka.....


2 comments:

KASIHCIKGU said...

cikguanaiz telah diblog listkan, dan terima kasih kerana sgkasai telah dibloglitkan juga di cikguanaiz. tapi cikgu mungkin silap copy, sebabtu entri baru sgkasai tak ditunjukkan disini. apa ada pada nama itu sudah 2 minggu yang lalu. TQ

azmon@anaiz said...

Tq cikgu orangkasai atas keperihatinan anda. saya dah check url blog anda http://sgkasai.blogspot.com/. saya pun x tahu apa puncanya yg menyebabkan entri baru cikgu x terpapar.

Bersama Cikgu Anaiz © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute